[Multi] La série FALLOUT

Envie de parler de la PlayStation 4 ou de la Xbox One ? Les jeux sur PC, smartphone, tablette ou autres appareils vous intéressent ? C'est ici que ça se passe !
Répondre
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

22 Octobre.
-Dis donc toi ! Tu sais que tu as la tête de quelqu'un qui vaut 2000 Pokédollars ?
-Oui, mais toi tu n'as pas la tête de celui qui les encaissera.
Quizzman
Admin
Admin
Messages : 15246
Inscription : jeu. 20 oct. 2005 - 19:19
Localisation : Maybe behind you...
Contact :

Message par Quizzman »

Ah tiens, son achat pourrait même être envisageable à ce moment là. Délire ! O_O
Un topic à mettre au musée ? Faites en la demande en m'envoyant un MP, j'ai la mémoire courte. :D
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Bon les 2 vidéos d'aujourd'hui apprennent presque que dalle.
Je me quote d'un autre forum :

2 nouvelles images où on voit la confrérie. Ils porteront les mêmes armures que dans le 1 et le 2. (T51-b)
En gros ce sera une petite faction car ils étaient en guerre avec la NCR et qu'ils ont pas mal souffert. On en entendra surtout parler en terme de rumeurs et une partie des joueurs n'auront pas affaire avec eux.



Edit : voila les 2 images :
Image
Image
Avatar de l’utilisateur
D_Y
Liquid Mario
Liquid Mario
Messages : 2556
Inscription : mer. 11 juil. 2007 - 20:03
Localisation : Paris

Message par D_Y »

Combien de pages fait le comics ? Est ce que c'est un vrai bouquin ou un petit bonus débile d'une dizaine de pages ?

En tout cas rien que pour ça je suis interessé pour me prendre le collector, ce qui m'arrive jamais d'habitude...
Image
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Aucune idée...
Mais au vue de l'image de l'édition collector :
Image
Je dirais que ça faut au moins une centaine de page.
Mais je sais pas si cette image est représentative de la collector finale.
-Dis donc toi ! Tu sais que tu as la tête de quelqu'un qui vaut 2000 Pokédollars ?
-Oui, mais toi tu n'as pas la tête de celui qui les encaissera.
Quizzman
Admin
Admin
Messages : 15246
Inscription : jeu. 20 oct. 2005 - 19:19
Localisation : Maybe behind you...
Contact :

Message par Quizzman »

Le comics c'est clairement pas le truc qui m'attire le plus de la boite.

Ça serait plutôt la boite elle même, les jetons et le jeu de carte. :love:
Un topic à mettre au musée ? Faites en la demande en m'envoyant un MP, j'ai la mémoire courte. :D
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Le jeu de carte à l'air magnifique ouai. Les jetons, ça me branche pas plus que ça... (il y en à que 6 c'est marrant mais ça sert à rien.)
La boite est très belle aussi.
Et le comics, si il est conséquent (le contraire de ce qu'on trouve dans la boite de mass effect 2 quoi) ça ferait mon bonheur.

La BO c'est du Inon Zur, ça sert à rien.

J'aurai bien vu un poster dans le même genre que ceux de Bioshock 2.
-Dis donc toi ! Tu sais que tu as la tête de quelqu'un qui vaut 2000 Pokédollars ?
-Oui, mais toi tu n'as pas la tête de celui qui les encaissera.
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Pour en revenir à la confrérie de l'acier, maintenant que j'y pense, ceux qui ont connu que Fallout 3 vont tomber d'assez haut en espérant retrouver les espèces de stéréotypes de chevaliers blancs de ce troisième épisode...

Non, parce-que Bethesda a eu tout faux à propos de cette faction dans F3. J'ai pas envie de vous gâcher la surprise mais en vrai, ils sont tout sauf des gentils au secours de la veuve et de l'orphelin...
-Dis donc toi ! Tu sais que tu as la tête de quelqu'un qui vaut 2000 Pokédollars ?
-Oui, mais toi tu n'as pas la tête de celui qui les encaissera.
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

La communauté est toujours très active pour Fallout 2 et le restoration project ainsi que l'unofficial patch bénéficient d'une nouvelle version.
Pour ceux qui connaissent pas et qui voudrait jouer à Fallout 2 (il existe un équivalent pour le 1 mais bien moins important, car moins ambitieux), ça corrige une grosse partie des bugs qui reste encore dans le jeu et ça rajoute une grande partie du matériel qui n'avait pas été inclut dans le jeu final par manque de temps.
Donc en gros si vous voulez jouer à Fallout 2, je vous les recommande fortement!
NMA a écrit :Fallout 2 Unofficial Patch and Restoration Project Updated

killap has updated both his awesome projects recently. They hit release versions a week ago but have now both undergone further testing and are now ready for the public at large. The patch has hit 1.0.27.1, read about it here.
Windows Installer Version (highly recommended): download
Windows Manual Version (advanced users): download
Mac Version: download

The Restoration Project has hit 2.1, now 2.1.1 for the release version. Read about it here
Windows installer (highly recommended): download
Manual install (advanced users): download

Changelog:
RP 2.1 Change Log:
New Critters:

• Random wild dog encounters may now contain red colored dogs.
• Red colored spore plants added to the surface map of the EPA.
• Blue colored security bots now found at the Enclave.
• Old Joe now has a custom look.

Other Changes:

• Each karma level now displays it's own unique icon in the character screen.
• Tweaked skill/combat settings for the three new npcs. They should be more balanced and better overall.
• Kitsune should now aid the player in lockpicking needs, much like Myron and Vic help with science and repair.

Bug Fixes:

In addition to numerous undocumented bug fixes, the following issues were addressed:

Abbey
-----
• Fixed issue where Brother Jason would not appear at Gecko when you escort him there.
• Corrected swapped dialogue options when buying mutant armor for Marcus.
• Added dialogue when returning the book to the Abbot, having not been given the quest yet.
• Party members use correct talking head background when in the caves.
• Dialogue screen no longer comes up when using an item from the inventory on the water pump - would cause overlapping windows.
• Monks in the basement no longer wander to a corner and stay there forever.

Arroyo
------
• Removed added Broc flowers and Xander roots from the hunting grounds. These were accidently included in the enhanced maps and were bugged.
• Rugs have been tweaked for better appearance (look more worn, older, etc) and no longer interfere with NPC interaction. This change also takes affect in any other location that uses these rugs.

Broken Hills
------------
• Fixed crash when showing Francis the letter.
• Fixed problem where you were only able to tell Marcus about finding the tunnels, despite having discovered the bodies of the missing people.
• Marcus no longer joins your party without completing any quests for him (debug script was accidently left in place in 2.0 release).
• Chad's door now correctly displays a message when you try to blow it up, etc.

Den
---
• Fixed severe lag issue in the Den. (Was the result of a scripting bug with Petey).
• Corrected issue where you were unable to teleport to the different levels of the Den Residential area and could only get there when entering from the World Map.
• Tweaked scrolling on the Residential map so that the westernmost corner of the squatter house is not off the map.
• Walking away from the second part of the gang fight now marks it as failed. However, like it was in the vanilla version of the game, walking away from the first part successfully completes the quest. You will be unable to do the second part though.
• Little Johnny is now known as Little Bobby (to reduce confusion with the little boy named Jonny in Modoc)
• Fixed a bug that prevented some dialogue with Little Bobby to not be shown.
• Vic no longer joins your party without completing any quests for him (debug script was accidently left in place).
• Corrected problem where the slavers would not run off the map and instead huddle up in one area. Was the result of changes made with the enhanced maps.

Enclave Oil Rig
---------------
• Restored Presidential keycard that was accidently removed with the enhanced map changes.

EPA
---
• The new NPCs lockers correctly open when the NPCs are released from their hibernation and the contents are correctly added to their inventories.
• You can no longer get infinite amounts of ERSI from Mr. Chemmie
• The name of the location in the save files now correctly says EPA and the specific level you are on.
• Corrected issues with using the metal pipe on the fan and the other incorrect fans.
• Altered the appearance of the broken fan to make it more obvious as the correct choice.
• Spawn location after using the vent corrected.
• Removed giant "boss" spore plant and wanamingo. 3 spore plants and the white queen wanamingo are now in their place.
• Corrected issue with the robot control terminal, where if your skill was less than 76 but over 50, you wouldn't get a a message when trying to repair it.
• It was possible that roof tiles would "surround" the player on the green level of the EPA. This will no longer happen.
• Restored the agility serum. It was accidently removed with the enhanced maps.
• Corrected some issues with the light generator and made things clearer when you don't have the quest to repair it.
• You can now lockpick the doors to the storage shed. It is quite hard though.
• Removed some of the slime from the clogged fans so that you aren't pixel hunting as much.
• Removed the extra period from the description of the electric chair.
• Fixed issue preventing the Director of Maintenance from giving floats after you do the quest for him.
• Fixed inconsistency in messages when attempting to repair the Director of Science after already having repaired him.
• You can now run the diagnostic on the Robot control terminal more than once, in case you forget what needs to be done.
• You can now fix the robot control terminal with tools.
• The description of the ERSI canister was incomplete for some reason. This has been addressed.
• Changed the location finder computer from saying "Earth Protection Agency" to the correct description: "Environmental Protection Agency"

Gecko
-----
• Fixed various dialogue issues with the Brain to allow for more logical/clearer dialogue flow.
• Removed lag experienced at the Gecko-Enclave encounter.
• Corrected typo in Gecko-Enclave encounter conversation
• Added dialogue to Wooz in regards to the VC-Village situation.

Modoc
-----
• Fixed dialogue bug with Balthas when talking about Johnny that caused him to mimic the dialogue of whatever previous character you spoke with.
• Fixed various enhanced map issues that prevented initiating dialogue with certain characters or objects.

Navarro
-------
• Fixed issue where entering Navarro would always treat the player as having stowed away on the vertibird from the Gecko-Enclave encounter.
• Navarro is now correctly marked on your map when you go there via the Gecko-Enclave encounter.

New Reno
--------
• T-Ray now correctly stocks batteries.
• Renesco now gives you a one time discount (like he said he would) after "bullying" your way through the second quest.
• Generic drug dealers now have end of trade dialogue.
• Fixed crash when sleeping at Cat's Paw.

New California Republic
-----------------------
• Corrected issue with the gate guard at Carlson's house, which prevented you from entering despite having permission.
• Reading the Ranger map no longer causes it to disappear from your inventory.
• Killing the slaver overseer no longer results in karma loss.
• Having already completed the quest to kill Bishop, it was possible to reinitiate the quest again. This is no longer the case.

Primitive Tribe
---------------
• Corrected issue with the amount of time it takes to travel from the tribe to the trader negotiation.
• Fixed various enhanced map issues that prevented initiating dialogue with certain characters or objects.
• Removed items on the ground that were added in the enhanced maps. They were unstackable and should not have been added anyway.
• Corrected crash bug when teleporting back from the trader transaction.
• It is now possible to fix the well before rescuing Sulik's sister.
• Corrected duplicate dialogue option when speaking with Krom about the village.
• Corrected typo with stimpack crate at the trader transaction.
• Corrected more issues involving fixing the well.
• Corrected issue where you could get stuck in dialogue when taking with Serin inside the cave.

Raiders
-------
• It's no longer possible to initiate dialogue with Shadow Who Walks when he's been angered.
• Added scripts to the doors at the secret entrance of the map

Redding
-------
• It's no longer possible to get stuck when watching the mole rat fights.
• Fixed the spawn locations for Frog Morton's goons for the enhanced maps.

San Francisco
-------------
• One of the tables at the Tanker General store is no longer unreachable.
• It's no longer possible to speak with Lao Chu about your missing tribe if this hasn't happened yet.
• Fixed dialogue loop when talking with Lao Chu, as a female, about the tanker and sub.
• It was possible for Sulik to display error when asking him to consult the spirits about San Francisco.
• Corrected wall blocker issue in the Hubologist base.
• Dr. Troy now has to have made the cure before you can buy it from San Fran.

Sierra Army Depot
-----------------
• Corrected issue with traps in front of the building with the howitzer being "invisible" with the new enhanced maps.

Slave Camp
----------
• Slavers now go hostile on site if Metzger is dead.
• Corrected wall blocker issues.
• Kitsune should no longer be found both at the slaver camp and at the tribe.

Vault 15
--------
• Removed added Vault door (from the enhanced maps) that prevented access to the inside vault.
• After convincing the doctor to leave, he should no longer be found in both the vault and the squat.

Vault City
---------
• Greatly reduced the amount of money Connor gives the player for purchasing the weapons. It was too much money before for such a poor village.
• Car trunk was inaccessible at the Village due to the new enhanced maps.
• Repositioned Dr. Troy so that you can now initiate dialogue when you are directly behind him.
• Cleaned up the dialogue tree for Old Joe so that it is no longer possible to get options that were only intended
• Corrected typos when speaking with Connor about making a deal with Vault City.

Encounters
----------
• When encountering Kaga as a "dumb" character, you no longer get stuck in dialogue.
• Removed Alien Blaster that was added to the crashed shuttle special encounter in the enhanced maps. It is still found at its original location.
• Corrected who gives which type of the special weapon found in the RP end of game encounter.

Misc
----
• Cassidy now has his unique helmetless pistol animations when using the NPC armor mod.
• Corrected instances where little boy appearances were used rather than the new little girl appearances for female children.
• Using newest version of appearance mod
-Fixed possible crash when using a new appearance
-Fixed issue where saving your characters setup would not save to the directory the game expects it to be.

RP 2.1.1 Change Log:
Bug Fixes:

In addition to several undocumented bug fixes, the following specific issues were addressed:

Arroyo:
-------
• Klint no longer thinks you already finished the Temple of Trials when you first talk with him.

Primitive Tribe:
----------------
• Replaced bugged gecko skins at primitive tribe which could potentially crash the game.

Broken Hills:
-------------
• You can no longer get another key from the prison guard (through persuasion) after already having stolen it from him.

EPA:
----
• Corrected some errors with the NPC hibernation computer.
• Corrected error with forcefield control computer at EPA blue level.
• Fixed exploit that could allow you to get more NPCs in your party than you should be allowed to.

Random Encounters:
------------------
• Fixed map issue that caused some encounters to appear empty.

San Fran:
---------
• Map scroll blockers no longer visible on Shi/BOS map.

Misc:
-----
• Fixed more unstackable/bugged items on several maps.
• Fixed some minor map issues introduced in the enhanced maps.
• Dogmeat is no longer silent when he attacks with his new armor.
• New critters (red dog and blue security bots) are no longer silent when they attack
• Fixed several issues with the RP installer
• Win 2k support is back
Avatar de l’utilisateur
D_Y
Liquid Mario
Liquid Mario
Messages : 2556
Inscription : mer. 11 juil. 2007 - 20:03
Localisation : Paris

Message par D_Y »

dread a écrit :Pour en revenir à la confrérie de l'acier, maintenant que j'y pense, ceux qui ont connu que Fallout 3 vont tomber d'assez haut en espérant retrouver les espèces de stéréotypes de chevaliers blancs de ce troisième épisode...

Non, parce-que Bethesda a eu tout faux à propos de cette faction dans F3. J'ai pas envie de vous gâcher la surprise mais en vrai, ils sont tout sauf des gentils au secours de la veuve et de l'orphelin...


Il me semble que de la manière dont tu joue au jeu, la Confrérie est soit effectivement des sauveurs soit c'est des gros salauds :D

Pour le patch j'aimerais bien l'équivalent du 1 vu que c'est le seul que j'ai sur mon PC, j'aimerais bien me procurer le 2 avant la sortie de NV mais je sais pas si je serais motiver pour le finir.
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

D_Y a écrit :
dread a écrit :Pour en revenir à la confrérie de l'acier, maintenant que j'y pense, ceux qui ont connu que Fallout 3 vont tomber d'assez haut en espérant retrouver les espèces de stéréotypes de chevaliers blancs de ce troisième épisode...

Non, parce-que Bethesda a eu tout faux à propos de cette faction dans F3. J'ai pas envie de vous gâcher la surprise mais en vrai, ils sont tout sauf des gentils au secours de la veuve et de l'orphelin...


Il me semble que de la manière dont tu joue au jeu, la Confrérie est soit effectivement des sauveurs soit c'est des gros salauds :D

Pour le patch j'aimerais bien l'équivalent du 1 vu que c'est le seul que j'ai sur mon PC, j'aimerais bien me procurer le 2 avant la sortie de NV mais je sais pas si je serais motiver pour le finir.


Non, non dans le 3 ce sont des gentils c'est tout.
Dans le 1 et le 2, tu peux t'en faire des ennemis si tu fait des conneries c'est tout. Mais ils ont vraiment une mentalité à la con de base. Même si tout à fait justifiable. Et que ça doit être une des factions les plus sympas quand même.[/spoiler]

J'explique spoiler :
En gros la confrérie de l'acier est une société type monastique (plus que chevaleresque comme montré dans le 3) totalement repliée sur elle-même et extrêmement xénophobe. Il pense à leur survie en premier lieux, et au second de retrouver les anciennes technologie.
En gros c'est la survie de leur société qui compte, pas celle de l'espèce humaine, il s'en foutent totalement. Tu peux les rejoindre quand même mais c'est exceptionnel et les mecs, c'est en leur rendant un grand service, et en risquant ta vie à leur place.
Et jamais, au grand jamais ils auraient envoyé des mecs de l'autre côté des États-Unis, leur survie importe trop pour prendre de tels risques. Surtout qu'ils ont déjà pris un risque du genre et qu'ils s'en sont mordus les dents...
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Je vous présente Marcus tel qui le sera dans FNV!
Image

Pour ceux qui ne se rappellent pas à quoi il ressemblait dans F2 :
Image

Je le trouve plutôt bien rendu. En tout cas il a beaucoup plus de personnalité que les mutants de F3 et il ressemble bien au mutant des premiers épisodes. (contrairement au 3 encore)
-Dis donc toi ! Tu sais que tu as la tête de quelqu'un qui vaut 2000 Pokédollars ?
-Oui, mais toi tu n'as pas la tête de celui qui les encaissera.
dread
Silver Mario
Silver Mario
Messages : 5866
Inscription : sam. 10 déc. 2005 - 21:44
Localisation : dans la zone...
Contact :

Message par dread »

Il y a pas mal de previews et de petits bouts de vidéos qui trainent, mais ça apporte pas grand chose de nouveau.

Par contre au niveau finition, j'ai l'impression que le jeu va être un nid à bug, pas vraiment étonnant quand on connait Obsidian, mais couplé au moteur de Bethesda ça risque d'être un ravage. Surtout que le développement a été relativement court j'ai l'impression.

Après un vraie info : il y aurai plusieurs "grands méchants" dans le jeu. Celui que vous aurez à affronter dépendra apparement de l'orientation que vous prendrez au cours de celui-ci (essentiellement la faction que vous soutiendrez selon vos préférences de politiques, je présume).

Edit: très bonne nouvelle : la musique faite par Mark Morgan dans le 1 et le 2 sera en partie reprise dans New Vegas. (remixée et mélangé à la musique d'Inon Zur, ce qui peut que faire du bien aux compositions de ce dernier)
Quizzman
Admin
Admin
Messages : 15246
Inscription : jeu. 20 oct. 2005 - 19:19
Localisation : Maybe behind you...
Contact :

Message par Quizzman »

dread a écrit :Après un vraie info : il y aurai plusieurs "grands méchants" dans le jeu. Celui que vous aurez à affronter dépendra apparement de l'orientation que vous prendrez au cours de celui-ci (essentiellement la faction que vous soutiendrez selon vos préférences de politiques, je présume).


Ça, je kiff. (h)
Un topic à mettre au musée ? Faites en la demande en m'envoyant un MP, j'ai la mémoire courte. :D
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Avatar de l’utilisateur
Clem68
Metal Mario
Metal Mario
Messages : 3844
Inscription : dim. 21 mai 2006 - 21:56
Localisation : Mulhouse, Alsace

Message par Clem68 »

Par contre j'ai une question. C'est vraiment pas du troll etc mais pourquoi avoir choisi des graphismes disons plutôt moche ?

Je doute pas de la qualité du jeu mais j'me suis demander ça en regardant les screen :-?
Image
Répondre